GEL KATIL BİZE :)

31 Ekim 2011 Pazartesi

BU FOTOĞRAFLAR 29 EKİM 1999 TARİHİNE AİT...LÜTFEN OKUYUN...

 17 AĞUSTOS depreminin acıları taze...
o zaman yeni öğretmen olmuştum.
gönüllü öğretmenlere ihtiyaç var denildiği anda koştum gittim.
yer :
DEĞİRMENDERE MEHMETÇİK ÇADIR KENTİ.

tarih:
28 EKİM 1999 GECESİ

mehmetçiğin verdiği çadırda, soğuğa direnerek, uyku tulumunda ve yerden bir karış yükseklikteki kızakta yatıyorum.
yüzümde tebessüm....
çünkü yarın 29 ekim CUMHURİYET BAYRAMI....

BE BİZ O ACILARA RAĞMEN, ANNESİZ BABASIZ EVSİZ, EŞYASIZ, HENÜZ YARALARI GEÇMEMİŞ ONCA İNSANLA KUTLADIK CUMHURİYETİ.....


sadece okullar, sınıflar mı süslenir....
bakın çadırları süsledik biz...
kucağımızda yavrularla....
onlara umut vererek...
soğuğa rağmen, gözyaşına rağmen....

benimle birlikte oraya gelen bir çok öğretmenle el ele vererek, çocuklara çöp torbalarından kostümler yaptık.
bayraklar yaptık.
hemde ne kırtasiye vardı, ne imkan.
ama CUMHURİYET BAYRAMIYDI BU...
TÜM ACILARA İNAT KUTLANMALIYDI...

o gün o şartlarda kutladık.
her şeye rağmen.

çünkü biz CUMHURİYET  GENÇLERİYİZ.....

12 yorum:

  1. Evet Elif öğretmen. Herşeye rağmen kutlanmlıydı Cumhuriyet.Acılar büyük.evet ama onun ne suçu vardı.O da bir çok acı ve kayıpla kurulmamışmıydı?
    gözlerimdeki yaşı silerek yazıyorum şu anda.o kadar duygulandım yazdıklarınızla ve hüzün fotoğraflarınızla..sadece hüzün de değil.umut,keder,yokluk,imkansızlık,herşeye rağmen mutluluk,korku,emek...herşey var fotolarda.. yazılacak çok şey var..içimde bir fırtına şu anda..susacağım..bırakıyorum sessizlik konuşsun..Cansın..

    YanıtlaSil
  2. şimdi bir de kurban bayramı tatilini de 9 gün yaparlarsa tamamdır...
    çünkü bayram dönüşü 10 kasım ya.
    Atatürk'ü anma programları da iptal olur böylece...amaçlarına ulaşmış olurlar.
    Cumhuriyet'in kutlanmadığı, Atatürk'ün anılmadığı bir yıl , tarihe damga vurmuş olur.

    YanıtlaSil
  3. keşke herkes sizler gibi düşünceli olsaydı elif öğretmenim.inşallah gelecek sene 2 kat çoşkulu,2 kat hevesle kutlarız bayramımızı...

    YanıtlaSil
  4. bu gün imkanım olsun yine giderim.
    tüm zor şartlara rağmen yine emek veririm.
    yine çare olmaya, payıma düşeni yapmaya hazırım.
    ben o şartlarda 2 aydan fazla yaşadım.
    çadır sallansa , çığlık çığlığa koşan çocukları sakinleştirmeye çalıştım.
    çoğu zaman aç kaldık, çoğu zaman küflü gıdaları yedik.
    ama iyi ki gitmişim.
    hemde aileme gitmek zorunlu diyerek ,mecburum diyerek gittim.
    daha 21 yaşımı yeni dolduruyordum.
    bana doğumgünü kutladığım için yorum yazan sevgili arkadaşım.
    ben 99 da doğum günümü o çadırlarda kutladım.
    dizime yatan, boynuma sarılan çocuklarla...
    uzaktan bakınca
    bugün ne giysem derdine düşmüş,
    orda akşam, burda sabah gezen biri gibi görüyor olabilirsiniz.
    ama insanın yüreğini, yaşadıklarını, neleri aşarak bu günlere geldiğini bilemezsiniz.

    herşeye rağmen hayat devam ediyor.

    ve herkese rağmen, herşeye rağmen dalgalanacak o bayrak....

    YanıtlaSil
  5. hatırlıyorum, o yıl da hükümet iptal etmişti kutlamaları... ama istenirse her şartta kutlanabiliyor böyle... coşkuyla ve sevinçle... tebrikler size.

    YanıtlaSil
  6. evet bence de kutlanmalıydı cumhuriyet dedelerimiz cumhuriyet uğruna akıtmamışmıydı onca kanı o kanın rengini bayrağımıza taşımamışmıydık...şimde nerde kaldı o coşkumuz

    YanıtlaSil
  7. hükümetin aldığı karara rağmen pek çok yerde halk kutladı, bu da insana umut veriyor geleceğe dair.

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle katılıyorum kadıköyde halk kendi çabaları ile kutladı ama

    YanıtlaSil
  9. kutlanmaması için hiç bi bahne olamaz bncede ne şartlarda kutlamışız zamnında simdi mi kutlanmıcak resimlere bakınca çok duygulandım ♥

    YanıtlaSil
  10. hepinizle aynı fikirdeyim arkadaşlar.kutladım bende....hem de coşkuyla...

    YanıtlaSil
  11. ayy tüylerim diken diken oldu ya.ben izmitte o korkunç depremi yaşayanlardanım. çadırda da yattık sokakta da.. o şartlar altında kalmışsın yürekten yardımların için tebrik ederm canım

    YanıtlaSil
  12. yazınız ağlattı beni hocam bi tuhaf oldum

    YanıtlaSil