GEL KATIL BİZE :)

25 Nisan 2014 Cuma

YEMEK YEMEK MUTLU EDİYORSA...

günaydın .
bu yıl nasıl geçti hiç anlamadım.sabahın erken saatlerinde güne başlayıp,geç saatlere kadar oturup çalışmak, günü çok uzun yaşamama neden oluyor.buna rağmen ne zaman paartesi, ne zaman cuma oluyor hiç anlamıyorum.
hem devlet okulu, hem özel okul, hem okullar hayat olsun projesi bir arada olunca, oradan oraya koştururken dakikalar ile yarışırken hayat akıp geçti.
bu yoğun süreçte , en çok yemek yemeye zamanım kalmadığı için üzülüyorum.


kendime güzel kahvaltılar hazırlamak, sakince çay içmek, uzun ve kaliteli beslenme saatlerine ihtiyaç duyuyorum.
semt pazarlarına gittiğim zaman, herşey o kadar taze ve güzel geliyor ki gözüme, alıp geliyorum.aklım dolaptaki çilekte, nanede , maydanozda ama ben fırsat bulup tüketene kadar bir çoğu kendinden geçmiş oluyor.



mesaimiz o kadar erken başlamasa, belki sabahları kaliteli kahvaltı için zamanım olurdu.ancak tatil günleri yada hafta sonları böyle sofralar hazırlayabiliyorum.
eğer sabahları güzel beslenirsem, gün içinde hiç abur cubur aramıyorum. 
eğer kahvaltı yapmadan okula gidersem, öğretmenler odasında bir çubuk kraker, bir burçak bisküviden medet umuyorum.
bu durum hem rahatsız ediyor, hem de tam olarak doymadığım için gün boyu bişeyler atıştırma ihtiyacı doğuruyor.
bu yüzden evden aç çıkmamaya özen gösteriyorum.


kilo kontrolunu sağlamak aslında normal şartlarda zor olmada da, yoğun iş temposunda ve yürüyüş için zaman ayıramadığında zor olabiliyor. 
tatlıya düşkün biri olarak,geceleri ürün yaparken çayın yanında hep bişeyler atıştırma isteği oluşuyor.
bazen bu isteği bastırsamda, 58-59 kilo aralığında gezinen biri olarak kendimi bu denli sınırlamama gerek olmadığını düşünüp yiyorum.
tabi sonrasında yaşadığım vicdan azabından hiç bahsetmiyorum. 
beslenme konusunda tek ihtiyacım, evde anne gibi birinin olması.
Asil 5. sınıfa başlayana dek evimizde yardımcı olan bir teyzemiz vardı. o zaman salatadan cacığa, tatlısından tuzlusuna herşeyimizi hazırlar, yemeklerimizi yapardı.
şimdi gün içinde akşama kadar evin tüm bireyleri dışarıda olduğu için getek kalmadığını düşündük.temizlik düzen konusunu halledebiliyor olsamda yemek konusu da desteğe ihtiyacım olduğu açık bir gerçek. 
çalışmak güzel tabii.ama böylede zırlukları var işte. her alanda dört dörtlük olamıyor, yetemiyorsun.
özellikle evde hem diyet yapan, hem normal beslenen, hem de çocuk varsa, kime göre yemek yapacağını şaşırıyor insan.
yaz tatilini dörtgözle bekleyen Elif Öğretmenin isyanını okudunuz . 
allahını seven bi kap yemek yapıp yollasın yoksa bir yemek sanayi ile anlaşıcam vallaaaa ... :))))))) 
oysa ben sadece dengeli beslenmek istemiştim ... 😩 
bugün haftanın son iş günü olduğuna göre, yarın sabah güzel bi kahvaltıyı hakettim galiba... sağlıcakla kalın emi . 


2 yorum:

  1. Bu sorun çalışan tüm kadınların sorunu sanırım Elif hanım ... bu konuda benim en büyük yardımcım defreeze... mantıdan et köftesine kadar hazırlayıp (daha doğrusu birçoğunu anneme-teyzeme hazırlatıp) atıyorum yemek yapamadığım zamanlarda benim için büyük kolaylık...

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle hafta içi işe yetişmeye çalışırken bir taraftan haşlanmış yumurtayı ağzıma tıkarken haftasonu
    çayımı yudumlayıp dergimi okumayı hayal ediyorum
    biraz rahatlıyorum :)

    YanıtlaSil