GEL KATIL BİZE :)

28 Ekim 2014 Salı

KOLAY KREP TARİFİ


Bugün 28 ekim. Okullar yarım gün.çocuklar eve erken gelicekler ve doğal olarak acıkmış olacaklar.
Bu yüzden bende paşa oğlumu sevdiği bir yiyecek yaparak karşılamak istedim.
Krepsevengillerden olduğumu söylemiş miydim?


Benim annemde benim gibi çalışan bir anneydi.bebekliğimizden itibaren bizi 1950 yılında kırcaaliden gelmiş bir göçmen teyze büyüttü. Allah rahmet eylesin.okuldan gelmemize yakın saatte hamur yoğurur bize mutfaklarda bulunan kuzune yada diğer adı ile maşınga üzerinde bazlamaya benzer bir hamur işi yapardı. (Onun deyimi ile çepit...)içine tereyağı sürüp, biraz peynir ufalardı.sonrada dürüm gibi sarardı.( Bazı yörelerde kartalaç, yada sıkma deniyor sanırım.)
Biz üç kardeş el ele tutuşup okuldan gelirken daha bahçe kapısında alırdık kokusunu.hemen hemen her çocuk gibi sebze yemeği sevmediğimizden, onun kokusu bile bayram olurdu bizim için. Sobanın üzerinde mavi çaydanlıkta bir demlik ıhlamur olurdu.
Kaçar tane yerdik bilmiyorum. Ama öyle çok severdik ki, her gün yap diye yalvarırdık.
Hala erişte yapılırken duyduğum koku beni o günlere götürür. 
Demekki üzerinden kaç yıl geçerse geçsin, bazı tatlar , kokular ve yapılan süprizler unutulmuyor.
İşte o sebeple bende yavruma onu mutlu eden anıları olsun diye elimden geleni yapıyorum.
Çocukların anne ve babalarından gördüğü değer öyle güzel bir alt yapı oluşturuyor ki...
Gerçek anlamda onlara zaman ayırmak, sohbet etmek gerekiyor.önemli ve özel olduklarını hissetmeleri güven duymalarını sağlıyor.


Çocuklarınızı eve geldiklerinde çok sevgi dolu karşılamak onlarda müthiş güzel duygular uyandırıyor. 



Hani tarif diyenler varsa buyrun:

2 yumurta
1,5 su bardağı süt, 
1 su bardağı un, biraz tuz
1tatlı kaşığı tereyağ yada 1 yk sıvı yağ
1tatlı kaşığı sirke,
1 adet kesme şeker.
Boza kıvamını alana dek karıştırıp, ısıtılmış teflon tavaya bir kepçe yardımı ile yayabilirsiniz. İki yüzü de istediğiniz ölçüde kızardığında tabağa alın. 
İsterseniz peynirli domatesli servis edebilir, yada içine muz koyarak , üzerine nutella dökerek tatlı niyetine ikram edebilirsiniz. 
Afiyet olsun şimdiden . 
Öperim göz kapaklarınızdan. 


3 yorum:

  1. Ellerine sağlık Elifcim ben sirkeyi bilmiyordum bak ,nasıl bir tat veriyor merak ettim şimdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semracım bana da Leyla Abla öğretti.çok değişiklik olmuyor tadında bence.o öyle yapıyor diye bende öyle yaptım . Senin kreplere de pankeklere de hayranım. Pankek tarifi isteriz blogta. :)

      Sil
  2. oooo süper, bilseydim uğrardım:))))

    YanıtlaSil