GEL KATIL BİZE :)

22 Ekim 2014 Çarşamba

KOLAY KURABİYE TARİFİ , TAHİNLİ KURABİYE VE ARAMIZDAKİ GÜÇLÜ BAĞ

Bursalı blogger arkadaşlarımız arasında yemek bloğu yazan, enfes tarifler paylaşan arkadaşlarım var. Geçenlerde dilek mutfakta instagram hesabında bir kurabiye gördüm, tarifi de yazmış, baktım evde malzemeler mevcut. Hadi bi deniyelim dedim. 
Ahhh demez olaydım. O gün bu gündür neredeyse haftada 3 kez yapıyorum. 


Tarif öyle kolay ki
1su bardağı tahin
1su bardağı sıvı yağ
1su bardağı pudra şekeri
4 su bardağı un
İşte bu kadar. Vanilya kabartma tozu falan yok.
Yalnız tahinin yoğunluğuna göre ununu dikkatli koymak lazım. 3 su bardağı koyun, 4. Bardağı kontrollu koyun derim.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri çatlayıp pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. İsteyen ceviz ilave edebilir. 


Hem bu kadar basit bir tarif olup, hem de bu kadar (gerçekten abartmıyorum) lezzetli bir kurabiye yememiştim inanın. Vaktiniz varsa hemen ocağa çay koyun ve bakın çay demlenene kadar kurabiye hazır. 
Yalnız sıcakken tepside bırakın, soğumadan almak isterseniz dağılıyor. 
Hani komşulardan biri tık tık çalıverdi kapınızı, çay içmeye geldim dedi, kaşla göz arasında atıverin fırına, kokular gelmeye başlayınca şok olsun. Ben yaptım çok havalı oluyor bu durum.:))) 
Sonra da şık bi sunumla tata taaaaa...

Sevgili dilek mutfakta sana sevgilerimi ve diyetisyen faturamı gönderiyorum, ama evimize mis kurabiye kokusunu daim ettiğin için teşekkür ederim. Enfes ve kolay tariflerinin devamını bekliyorum. 
Çayı koydunuz mu kızlar? Beyler markete tahin almaya hobaaaaa :)
Afiyet olsun şimdiden.

3 yorum:

  1. Bu kurabiyelerden Aslı da bahsetmişti, tarifi taaa ne zaman yazdım, çantamda dolaşıyor, eşim kurabiye sevmediğinden beni kandırdı, araya reklam alıp cheesecake yaptım, madem bu kadar lezzetli ilk fırsatta deneyeyim. Senin de sunumlar şahane! Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. dilek'in tariflerini bende cok begeniyorum. şahane gorunuyor kurabiyelerde. eline saglik elif. afiyet, seker olsun))

    YanıtlaSil
  3. sevgili ELİF, sen yine de salata niyetine ye, sevgilerini aldım, faturana karışmam:))))

    YanıtlaSil