GEL KATIL BİZE :)

9 Kasım 2014 Pazar

KEÇE KURSU VE OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ YENİDEN


3 Yıldır aralıksız sürdürdüğüm bu projeyi bu yıl yapmaya gücüm olmadığını düşünüyordum. özel okuldaki derslerim, devlet okulundaki mesaim ve keçe kursu geçen yıl oldukça zorlamıştı beni.
hem kendime hiç zaman kalmamasından , hemde bedenen yorulmuş olmamdan böyle bir karar almıştım.
bir çoğunuzun bildiği gibi bu yıl başka bir okula tayin edildim mecburen. çalıştığım okulun ilkokul olarak karar verilmesiyle , başka bir ortaokula geçtim branş öğretmeni olduğum için.
bu okulda yeni öğretmen arkadaşlarım yeni velilerim olduğu gibi yeni idareciler ile çalışmaya başladık. 
yeni müdürüme ilçe milli eğitim müdürlüğünden kursun devamı için istek gelmiş
bu yıl yorgunum müdür bey desem de kıramadım.
velilerin de yoğun istekleri üzerine 
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ 4. YILINA BAŞLIYORUZ.


Daha önceki yıllarda velilerimize özel yaptığımız bu kurslarda katılımcılardan hiç bir katılım ücreti talep edilmedi.
sistem yine aynı
kurs günlerinde belirlenen sınıfta toplanarak keçe kesme teknikleri,
birleştirme teknikleri,
yapıştırma ve dikiş teknikleri,
renk bilgisi,
tasarım ve dizayn ile monte etme çeşitleri üzerine eğitimlerimiz olacak




bu kursu düzenlerken benim amacım ,
her kadının bir hobisi olmasına duyduğum inanç aslında.
insan eğer bir konuya odaklanırsa,
bir uğraş bulursa,
kendini mutlu edicek bir kapı aralarsa,
tüm dertlerini, takıntılarını, üzüntülerini,
hafifletebilir yada iyileştirebilir.
evden bir kaç saatliğine çıkmak, işleri arkada bırakmak,
kendine özel zaman ayırmak iyi gelebilir.




hobilerini kazanca dönüştürebilir,
kendine olan güveni artabilir,ve ben yaptım deme zevki ile motivasyonunu artırabilir.



bir nebze olsun , yarar sağlayabilirsem, farklı bir bakış açısı oluşturabilirsem, onlarında mutlu olacağı bir dünya olduğunu gösterebilirsem ben amacıma ulaşmış olurum.



daha önceki yıllarda kursumuza katılan bir çok kursiyerimiz ,
şimdi kendi çevrelerine ürünler yapıyor, sipariş alıyorlar.


kurs ortamımız öyle zevkli geçiyor ki,
çok marifetli hanımlar var aralarında, her kurs gününde verdiğimiz molalarda bir gün havası yaşanıyor, yeni tarifler öğreniliyor, termoslarla çaylar geliyor,
yeniyor, içiliyor, kurs sati bitmesine rağmen birbirimizden ayrılamıyorduk...


yapılan her çalışma bir diğer kursiyer için fikir oluyor, keçeler paylaşılıyor,
biten ürünler itina ile sergi için saklanıyordu.




kursiyerler bizim velilerimizdi
ve okulda olmaları çocukları içinde oldukça olumlu sonuçlar doğurdu.
öğretmenlerde kursa iştirak ettikleri için ,çocukları ile ilgili konuları danışıp fikir alışverişinde bulundular, başarı artıran yöntemleri konuştular, veli öğrenci ve öğretmen ilişkisinde büyük bir ilerleme kaydettiler.


bazen çok yorulsam da,
onlarla geçen zamanın onlara ve bana kazandırdıklarını düşündüğümde,
iyiki bunları yapmışım diyorum.
bilgi akıcıdır.
paylaşmak gerek.
ben isteyerek öğretiyorum bildiklerimi.
öğrendiklerini geliştirsinler ve özgün şeyler yapabilsinler istiyorum.
birbirini tekrar eden ürünler yerine farklı işler ortaya çıksın istiyorum.



bu yılda yeni velilerimizle aynı iletişimi yakalayacağımıza inanıyorum.



kurs bitiminde sertifika ile belgelendirilecek aldıkları eğitim.



kursa talep oldukça yoğun.
binin üzerinde öğrencimiz var
ve her eve yazı ve mesaj gönderildi kurs başvurusu için.
öncelikli başvuran 20 kişiyi alabiliyorum kursa.
çünkü daha fazlası ile ilgilenebilecek zamanımız kalmıyor




dışarıdan katılmak isteyenler için ,
bir formül arayışındayım.

çözüm bulabilirsem ilk fırsatta sizi bilgilendireceğim















biz bu çarşamba yani 12 kasımda yeni dönem kursumuza başlıyoruz.
desteğe ihtiyacı olan yada fikir almak isteyen olursa mail yoluyla benimle iletişime geçebilir.




başka şehirlerden ve başka okullardan gelen talepler var. ancak şehir dışı planları bir devlet memuru için zaman anlamında zorlayıcı olabiliyor.
şubat tatili yada yaz tatilinde bazı illerdeki hobi marketlerin düzenlediği kurslarda eğitimler vermeyi düşünüyorum.




şimdiye kadar keçe sayesinde çok güzel insanlar tanıdım. bir çok kişi ile yollarımız keçe ve sanata olan ilgileri sayesinde kesişti.


birbirimizden çok şey öğrendik.
herşeyden öte bana gösterdikleri saygı ilgi ve alakaya layık olmaya çalıştım.

bu yıl yapacağım proje için yine aynı heyecanı taşıyorum.
sadece okulumuz velilerine yönelik olan 
kurs günlerini zaman zaman sizlerle paylaşırım.
eğer keçe ile bağınız varsa ve öğrenmek isterseniz,
bursada oturan arkadaşlarımızı zaman zaman misafir edebiliriz.

bu kurslar dışında özel derslere de devam ediyoruz.
birebir eğitim almak isteyenler oluyor.
teknikleri, çiçeklerin yapılışını, form vermeyi, dikiş teknikleri ve üç boyutlu çalışmaları birebir derslerde bir gün içinde gösteriyoruz.

hayat bazen zor ve sıkıcı olabiliyor.
herkesin kendine göre büyük dertleri var,
ve çıkış yolları arıyoruz dönem dönem.
işte öyle zamanlar için kesinlikle sizlere bir hobi öneriyorum.
örgü örün, dikiş dikin, çiçek ekin,
hayvan besleyin, spor yapın,
mutfağa girin, 
ama mutlaka sizi mutlu edecek bir uğraş edinin
ışık içinizde unutmayın.
sevgiyle kalın.




2 yorum:

  1. Elif Hocam her şey çok güzeldi.
    Çok teşekkür ederiz.
    Bu arda 3 ihlas 1 fatiha ya unutmayacağız.
    :))

    YanıtlaSil
  2. Senin gibi hocaya ben bile buralardan Allah razı olsun diyorsam öğrencilerin kim bilir ne güzel dualar, temenniler ederler. Onlar da çok şanslı ki senin gibi verici, sevgi dolu bir öğretmenle çalıştılar.

    YanıtlaSil