GEL KATIL BİZE :)

11 Kasım 2014 Salı

KEK Mİ YAPSAK? KURABİYE Mİ?

Günaydın,
Sizede oluyor mu bilmem ama ben nerede şirin bişey gördem alma ihtiyacı duyuyorum.
Öyle bakınca bile mutlu eden minnak şeyler. 
Çiçekli kağıt kalıpları da kek yaparım diye alıp, bakmaktan daha mutlu olduğuma karar verip, kullanamadım.
Belki kurabiyeleri yerleştiririm tek tek diye düşündüm ama hala düşünme aşamasındayım.
Minicik şeyler ne çok mutlu ediyor di mi?



Sonra kek yapmaya karar verip, keki devkek kalıbında pişirdim. Kağıt kalıplarım dekor olmaya devam edicek sanırım bir süre. 
KEK TARİFİ; 
Bu benim klasik tarifimdir, neli yapmak istersem içine onu koyuyorum,
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker, 
1su bardağı sıvı yağ
1su bardağı süt,
1 kabartma tozu, 
1 vanilya
2,5 su bardağı un

Ben bu tarife bazen ceviz ve tarçın, bazen kuru üzüm, bazen kakao ve çikolata parçaları koyarak yapıyorum.
Kek kalıbını önce margarinle yağlayıp, çok az un serpiyorum kalıbın içine.
O zaman kekin kalıptan çıkması çok kolay oluyor.
180 derece fırında, 50 dakikada pişiriyorum. Kağıtlı kek yaparsanız 20-25 dakikada pişiyor

Tahinli kurabiye tarifini yapanlardan bazıları un konusunda sıkıntı dile getirdiler.
Tahinli kurabiyede kullandığınız tahinn yoğunluğu un miktarını etkiliyor.
Yani yeni alınmış bir tahin kavanozunu ne kadar çalkalasakta dibinde kalan tortulaşmış kısım çözülmüyor. Şişeden aldığınız ilk kısım daha akışkan ve sıvı tahin olurken, dibinde kalan kısım daha koyu oluyor.
Bu yüzden unu kontrollu koymak gerekiyor.
TAHİNLİ KURABİYE
1 su bardağı tahin
1su bardağı sıvı yağ
1su bardağı pudra şekeri
4su bardağı un
Önce 3 subardağı koyun
Az gelirse 4 . Bardağı azar azar ilave edersiniz.
Yine 180 derece önceden ışıtılmış fırında üzeri çatlayıp, biraz pembeleşince çıkarıyoruz. 
Sıcakken tepside almayın kırılıyor. Biraz soğuduktan sonra alabilirsiniz.

Küçük şeylerden mutlu olabilenler kulubüne hoşgeldiniz... 
Afiyet olsun. 



2 yorum:

  1. Un ile problem yaşayan benim:) Bir sonraki denememde unu kontrollü koyarım ama bir kez de orjinali yemek lazım kıyas açısından:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece sen değilsin eşimin kız kardeşi ve bir kaç öğretmen arkadaşım da yaşamış aynı durumu. Bir gün adliyeye mis tahin kokusu ile giricem ... Çaylar sizden :))

      Sil