GEL KATIL BİZE :)

16 Kasım 2014 Pazar

TARHANA DEĞİL O DARHANE ÇORBASI

Artık havalar oldukça soğudu.
Ben küçükken annem havalar soğuduğunda, tarhana zamanı gelmiş derdi. Dışarıda işi olup , üşüyerek eve geldiyse, "içimiz ısınsın " deyip hemen ocağa çorba koyardı.
Tarhananın asıl adının "darhane"olduğunu duymuş muydunuz? 
Dar gelirli ailelerin, yegane yemeği olduğu ve besleyici değeri yüksek olduğu için sıklıkla tüketilen bu çorba, DARHANE kelimesi ile tanınıp, zamanla değişmiş  TARHANA olmuş derler. 



Biz kadınların , evde olduğumuz sürece hiç işi bitmez ya, hep yapılacak bir iş varmışta unutmuşuz gibi gelir. Oda oda gezer toplanıcak , düzeltilecek bişey var mı diye bakınır dururuz.
Bir demlik çay demleyip , saatlerce işimin bitmesini ocakta beklediğini bilirim.
Ama evin işi bitmişse, çamaşırlar katlanmış, ütüler yapılmışsa, yemekler hazırlanmış,  bir haftalık salata malzemesi yıkanıp kurutulmuşsa, birde fırına kek atmışsak, o zaman dünyalar benim oluyor.sizde de durum böyle mi? Yoksa bende mi anormallik var?
Çalışınca zaman yetmiyor bazen.
İşte cumartesileri benim keyif günüm. 
Leylamız ile tüm gün işleri bitirip, sonra keyif yapıyoruz. Tabi evin bu hali iki gün bile sürmüyor o başka mesele. Benim oflanmalarım sonucu eşimden gelen cümle ise, Elifçim dağılıcak tabii, yaşanıyor bu evde !!! Diyor.
Evet tabii de, herşeyi devletten beklememek lazım di mi?
Velhasıl, soğuk ve yağmurlu havalar benim havam değil. Ne dışarı çıkasım geliyor, ne de keyfim ...
Ben ilkbaharı ve yazı seviyorum çok.

Ama evden çıkmaya mecbursak, o zaman doğadaki güzelliklerin farkına vararak dolaşmak gerek yağmurda. 
Yağmur demek, dua demek. Melekler indiriyorsa her damlayı. Her yer melek dolu demek ki. Bol bol dua edelim damlalar yere inerken. 
Dualarınız kabul olsun. Mutlu pazarlar...



2 yorum:

  1. Seviyorum sizi samimiyetinizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizden gelen yorumları seviyorum.bazen kendi kendime okuduğımu düşünürken gelen bir yorum, mutluluğumu ve motivasyonumu arttırıyor.teşekkür ederim.

      Sil