GEL KATIL BİZE :)

19 Ocak 2015 Pazartesi

BİLMEDEN ÖĞRENMİŞİM MEĞER...

Zamanında annemi çok gözlemlemişim sanırım.şimdi tığı tutarken, kumaş katlarken, teğel yaparken, örgü şişini kolumun altına kıstırırken hep annemin ellerini seyrediyormuşum gibi hissediyorum.
Küçücükken kırmızı saplı bir tığ ile sökülmüş kazakların iplerini verirdi bana.al ör bakalım diyerek.
Bir tek zincir çekmeyi bildiğimden, metrelerce zincir örerdim.
Sonra şiş verdi elime. O ilk ilmek atmak ve ilk sırayı örmek olmasa ,örgü örmek kolay gibi geliyordu gözüme.ilk sırayı örerken ilmekler uzardı.yaka yada koltuk altı oymak zaten hayaldi.bildiğin matematik işlemi gibiydi ortala , böl, kes, çıkar.....

Zaman ilerledikçe tığ işine, örgüye, hatta bi ara iğne oyasına bile merak saldım. Hepsini dönem dönem denedim,her yaz bir seccade yada buzdolabı örtüsü işletirdi annem.canım sıkılıyor dememe fırsat vermeden alır verirdi elime işlenecek kumaşı.

Kumsşların isimlerini, özelliklerini, hangi kumaş yıkanınca çeker, hsngisi çabuk tülerir hep ondan öğrendim. 
Kontrast renkleride, uyumlu renkleride annem öğretti.

Brezilya nakışından, kurdele nakışına, ahşap boyamadan takıya, deri işlerinden seramiğe, ağaç işlerine, kıl testere ile oyma işlerine bile el attım.
Şimdi anlıyorum ki depresyondan uzak, mutlu ve neşeli olmam için en büyük temelleri atmış o zaman annem.
Çok şey öğrenmişim farkında olmadan.
Kabiliyetli ve çok yönlü annelerin kızlarıyız biz.tutumlu ve becerikli annelerimizin ellerinden öperim. Bana kattığın her şey için teşekkür ederim anne...



4 yorum:

  1. Annelerimize çok şey borçluyuz gerçekten,haklarını ödeyemeyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Allah hepsine uzun ömürler versin.

      Sil
  2. Bende el işlerin de hem anneme hem de babama borçluyum annem örgü,işleme,dantel vs. öğretti babam da çok dikiş dikmeyi öğrenme mi istedi her ne kadar öğrenmedim sansamsa şimdi dikerken hep abam var gözümün önünde o ne yapardı kumaşı nasıl keserdi nasıl dikerdi şurda ne yapardı diye gözümde canlandırıp dikiş dikebiliyorum yıllarca onun önünde onu izleyerek aslında neler öğrenmişim ahh bbacım büyüklerimiz aslında hep rotamızı belirleyen kişiler oluyolar hayatımız boyunca onlara layık evlat olmayı nasip etsin Rabbim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimle ne güzel ilgileniyorlarmış, neler öğrenmişiz onlardan. Bilgisayar çağı çocuğu olmadığımız için algılarımız açık izlemişiz. Şanslıymışız. Aminn inşallah bizden yana beklentilerini karşılayabilen hayırlı evlatlar olabiliriz.

      Sil