GEL KATIL BİZE :)

8 Ocak 2015 Perşembe

NOEL PAZARINDA BİR ELİF VAR FRANSA'da

Strasbourg parise 4:30 saat uzaklıkta. Otobüs, tren , uçak ve hızlı tren seçenekleri var ulaşım için. Biz hızlı tren tercih ettik.
Ancak gittiğimiz dönem en çok talep gören dönem olduğu için bir kişi için 100 euro sadece gidiş ücreti ödedik. Hızlı tren ile 2 saat 40 dk sürüyor iki şehir arası.
Strasbourg avrupa ın en büyük noel pazarının kurulduğu çok büyük bir meydana sahip.
Bir çok ülkeden turist geliyormuş noel zamanı. 
Fotoğraflardan gördüğüm noel kulubelerinin arasında dolaştığıma bir süre inanamadım. 
Asıl amacım yaptığım ürünleri oraya götürmek ve satmaktı.
Ani karar verdiğimiz için ve bagaj limitini aşmamak için sınırlı sayıda ürün götürebildim.
Genellikle şapka ve bereler hazırladım.soğuk ülke olduğu için daha çok talep göreceğini düşündüm.
Nitekim öyle oldu.
İlk gün biraz yorgunduk.eşimin kuzeninin davetlisiydik.bu kulubelerde satış yapma imkanını da onlar sayesinde elde ettim.
Her yıl türkiyeye geldiklerinde benim yaptığım ürünlerden bir kaç tane alıp orada benim için satıyordu. Talep olduğunu görünce böyle bir teklifte bulundu. Şapka ve şal, eldiven satan bir standa koyduk benim ürünleride. 

Orada pek işçilikli ürün yok. Herşey hazır.çin yada nepal ürünleri.
Müşterileri beklemeye gerek kalmadan diğer standlarda satış yapan bayanların ilgisini çekti ve bir çoğu stand sahibi bayanlar tarafından alındı.

Dillerini bilmesem de iyi iletişim kurduk.
Tercume eden de olunca hiç sıkıntı olmadı.
Aaa siz mi yaptınız gerçekten mi diyenleri duydukça çok ama çok mutlu oldum.
Şallar şapkalara göre daha az talep gördü.
Sanırım şapka kültürü olan bir ülke olmasının etkisi büyüktü.


Bol çikolata , nutellalı waffle yedim ve hiç pişman değilim. O soğukta enerjiye ihtiyaç duyuyor insan. 
Başka bir ülkede evde misafir olmak her açıdan güzeldi. Rehberlik eden, fransızca konuşan, ve şehri gezdirebilen birilerinin olması, evde türk yemeği yemek ve çay içebilmek güzeldi. 
İki gün sonra paristeki otele giriş yapmamız gerekiyordu . Ve yine hızlı trenle döndük. Üç kişi için gidiş dönüş 600 euro ödedik. Uçak biletlerimizden fazlaydı. Keşke direk strasbourga inseymişiz dedik .ama geç kalmıştık. Oysaki int araştırdığımızda 40-60 euro arasında yazıyordu hızlı tren ücreti. Meğer talep üzerine bu dönemde artıyormuş. 
Olsun bizim için bir deneyim oldu.
Sanıyorum bir ürünü satmanın en iyi yolu taşımak.
Ben şimdiye dek yaptığım bir çok ürünü kendi üzerimde sergiledim.işte bu  yüzden de satışa etkisi oldu.
Orada kullanmak için de kendime her güne ayrı bir şapka hazırladım.

Fırsat buldukça standları gezdim.
Euro kullandıkları için türkiye şartlarında düşündüğümüzde her şey çok pahalı geliyor.
Şapkaları tek tek başıma taktım ve hemen her seferinde başıma taktığım satıldı. 
Stand da olsa, başka bir ülkede ürünlerimi kendi etiketim ile satabiliyor olmaktan çok büyük keyif aldım.

Keşke daha çok hazırlanabilseydim dedim.

Orada geçirdiğim iki gün benim için farklı bir bakış açısı kazandırmaya yetti.
İnşallah çok daha güzel projeler ile yeni şanslar, yeni kapılar açılır hayatıma. 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder