GEL KATIL BİZE :)

29 Ocak 2015 Perşembe

ÖRELİM GÜZELLEŞELİM...

Eski adı "hanım dilendi bey beğendi" örneğidir aslında. Şimdilerde crochet olarak biliniyor yabancı adı ile. 
Neden Hanım dilendi bey beğendi derseniz;
Hanımlar eskiden daha çok örgü ördüklerinden kalan ipleri minik minik yumaklar yapıp saklarlarmış bi işe yarar diye.hatta hepsini toparlayıp paspas örerlermiş.
Hanımlar bu motifleri yapmak için konu komşuya gidip az kalan ipleri isterlermiş. Birbirlerinden aldıkları ipler ile bu motifi yapar, birşeştirir, akşam eşi gelince bey bak ne yaptım diye gösterirlermiş.beyler de eline sağlık der hanımları onure edermiş. 
Bana büyükannemin anlattığı hikaye böyle.
Motifin adını duyunca banada komik gelmişti aslında.

Son dönemde takip ettiğim bir çok instagram profilinde kırlent ve battaniyeleri görünce bende yapayım dedim. Eskiden annem bana bunlardan ördürürdü yaz tatillerinde canım sıkılıyor dedikçe.
El yatkınlığım vardı.bir çok işi küçük yaşta öğretmiş aslında. Dantel de ördüm, kazakta ördüm.iğne oyasıda yaptım,dikişte diktim.tığ işimi çok erken yaşta aldım elime.
Dönem dönem depreşti, dönem dönem uzaklaştım.ama hep hayatımın bir köşesinde işim ,tığım ,şişim mevcuttu.


Keçeler ile işim bittiğinde salona geçip çayımı elime aldığımda elim boş durmasın diye motifler ördüm. Battaniye bitirdim, sonra bir yastık, bir yastık daha derken devamı geldi. 

Ve keyif aldığım herşeyi bünyemde barındırmanın mutluluğuyla hayatımı sürdürüyorum.minicik şeylerden enerji almak,bir işle uğraşmanın verdiği neşe ve başarmanın verdiği mutluluk aslında kocaman bir duyguya dönüşüyor. 
Hadi sizde başlayın bir kenarından mutluluk örmeye... 





1 yorum:

  1. çok güzel olmuş elinize sağlık, benim ve oğlumun da bu motiften battaniyelerimiz var ama ismini ilk kez duydum ve çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil