GEL KATIL BİZE :)

23 Mart 2015 Pazartesi

15 EYLÜL KIRAATHANESİ BURSA

Uzun zamandır böyle değişik ve lezzetli bir menü ile karşılaşmamıştım açıkçası.
15 eylül kıraathanesi bir Alaçatı restoranı aslında.
Caz müzik eşliğinde bir kaç kadeh içip, birde ege ve girit mutfağı mezelerinin tadına bakmak, enfes balık ve deniz ürünleri yemek istiyorsanız, bursa dışına çıkıp bir cunda bir alaçatı havası alıp dönmek isterseniz işte size en yakın fırsat burası.

Öncelikle biz blog yazarlarını davet ettiği için çok teşekkür ederiz.
Kapıda sıcacık karşılama ile başlayan, ardı ardına enfes ikramlarla devam eden, şeffaf mutfak anlayışı ile her şeyi gözler önünde hazırlayıp sunan tüm ekibe teşekkürümüz var en içten hemde.

Öncelikle girit usulü cacık, tekmil fava, pırasa kavurma ile başladık.. Yanında zeytinyağında domates kurusu ve 150 yıllık hamur  teknelerinden yapılmış ekmekliklerin içinde ekmeklerle...
Tabaklarımız her biri ayrı, eski ve hikayesi olan geçmişe tanıklık etmiş tabaklarmış . En güzeli bana geldi.:))
Hikayesi olan nesneler ile anında bağ kuruluyor aramızda. Benim onları sevdiğim kadar onlarda beni seviyor zannımca.


Bir egeli olarak bildiğim ve sevdiğim lezzetler ile karşılaşmak benim şivemi bile değiştirdi bir kaç saatliğine.
Şevketi bostan yatağında levrek vardı sırada...
Bu da enfes bişeydi...

Beybi kalamardan, ahtapot bacağına kadar deniz ürünlerinden de bir çok çeşit mevcut. Ve özel tereyağlı sosları ile mis gibi lezzetli hepsi.

Domates kurusu içindeki vitamin bakımından çok zengin.
Bu yaz annem benim içinde kurutmuştu. Sık sık koyuyorum sofraya..birde has zeytin yağınız varsa ... Ohhh miss.


Tavuk şnitzel zannetsemde aslında et şnitzelmiş. Tadına bakınca anladım. 
Çıtır çıtır görünen ama tadına bakınca yumuşacık bir his uyandıran bu parça , yanında soğanlı patates kavurması ile ikram ediliyor.
Tavsiye ederim.çocuklarında reddetmeden yiyebileceği bir tat.

Mekana gelince, atmosferi değişik.kapalı saklı gizli bir bölümü yok. Mutfak cam ile bölünmüş ve herşey sizin izleniminize açık.
Pişen onca şeye ve özellikle balığa rağmen içeride koku yok. Havalandırma sistemini yapan firmaya alkış pls...


Bateri beni kışkırttı. Oturup çalsam dedim, ayıp olur diye sadece fotoğraflayabildim.
Sıcak samimi bir ortamı var.
Biraz üniversite yıllarıma götürdü beni. 

Gelelim tatlıya... Sakız adasının sakızları ile yapılmış, kadayıflı sakızlı muhallebi.. Hani bir değil 3 kup olsa yerdim.
Tabii damla sakızı sevmeyenler için farklı alternatif mutlaka vardır.

Bizim için yağmurlu havada bir Alaçatı kaçamağı gibi oldu bu etkinlik.

Ece arar danışmanlık ile 15 eylül kıraathanesi ev sahipliği için , 
Bizim için ayrılmış zaman dilimi, kaliteli hizmet, hoş sohbet ve zarif davetiniz için 
Çok çok teşekkür ederiz
bloggerlar olarak biz gösterdiğiniz ilgi ve bloglara verdiğiniz önemden çok mutlu olduk.



Ebygale Blogu sahibi Aslı arkadaşımızın doğum gününü kutlamak için de harika bir fırsat oldu bizim için.
Nice yaşlara Aslıcım...



Pazartesimize Ege havası kattınız,bizi Bursa'dan alıp bir geziye çıkarttınız.yediğimiz yiyeceklerin hikayesinden tabakların yaşanmışlığına götürdünüz, girit ve sakız adasının havasını soluduk sayenizde.
Bol köpüklü kahvenizin hatrı kalır bizde.
İyiki geldik, iyiki sohbet ettik, ve iyiki Bursa'ya geldiniz. 
Bir perşembe akşamında Ayhan Sicimoğlu eşliğinde sizinle olmak isteriz. 
Gidip görmüş, yemiş ve beğenmiş biri olarak tavsiye ediyorum ki oradan mutlu ayrılacaksınız dostlar. 
Bir değişiklik yapalım diyorsanız ilk pazar caz müziği eşliğinde  sabah kahvaltısında ziyaret edin derim.
Hafta sonu alaçatıda ot festivali varmış birde oraya mı gitsek acaba? 
Kalın sağlıcakla. 
Adres: bursa podyum park ataevler.

















1 yorum:

  1. Biz kısacık bir kısmına katılmış olsak da pek keyifliydi, uzun zamandır da görüşmemiştik ne iyi oldu. Jestiniz için ayrıca teşekkür ederim, bir kez daha girdim 35 yaşıma sizlerle, iyi ki varsınız. En kısa zamanda yeniden görüşelim, sevgiler:)

    YanıtlaSil