GEL KATIL BİZE :)

15 Mart 2015 Pazar

EGE GÜNLÜĞÜ...

Cuma günü ani bir karar ile üç kardeş anneannemizi ziyarete gidelim dedik. Okuyanlar biliyordur 1925 doğumlu şen bir egeli kadın bizim anneannemiz. 
Beyne pıhtı atmasından dolayı sağ tarafına kısmi felç gelmiş.
Bizi görünce biraz neşesi yerine geldi.



Tire köftesi ile bilinir. Ama sandviçleri bence daha meşhur.
Ne ayvalıkta, ne de çeşmede böyle sandviç yeme şansı bulamadım. Tost makinesinde değil, mangalda pişiyor her malzemesi.

Ekmekleri kızardıktan sonra, sucuklar pişiyor.
Ekmeklere güneşte yapılmış ege salçası sürülüyor ve sucuklar ilave ediliyor.

Daha sonra ince doğranmış roka ekleniyor. Roka ege sofralarının baştacıdır.

Sonra domates ekleniyor ince ince dilimlenmiş...

Ve yine incecik kesilmiş salatalık turşusu.

İsteyene tercihe göre ketçap, mayonez acı ilave ediliyor.


Ve diğer ekmek kapatılıyor üzerine.
Mangalda yapıldığı için enfes güzel oluyor. 
Biz çok özlüyoruz bu lezzeti.
Yediğim her an çocukluğuma dönüyorum.


Burcu büfenin sahibi Bülent abi, benim 3-4 yaşımı bilir.bende kendimi bildim bileli onun elinden yerim sandviçlerimi.
Yola çıkarken bana 6 lı paket hazırlar.iç malzemesini ayrı koyup paketler.bursaya kadar taşırım her gelişimde.
Tire köfte, tulum peyniri, madran balı, lor peynirinin daha kremsi olan türü (çamur peynir) hepsinden alıp vakumlatırım.
Bursa'da o lezzetler daha bi kıymetli geliyor bize.

Bir defada üç tane sandviç yediğim , karnımın doyup , ruhumun doymadığı doğrudur.
İki erkek kardeşimle yaptığım her seyahat çok keyifli ve unutulmaz geçiyor.
Biz şimdi anneannemizle biraz daha vakit geçirip, hayır dualarını alıp döneceğiz. 
90 yaşını  şubat ayında dolduran bizim komik büyüğümüz daha ne kadar bizimle olur bilmiyoruz. Ama onu çok seviyoruz. 
Not: anneanne noldu nasıl oldun dedim eve girince. 
Anneannen gördü gününü baksen ya biyo, fatıldı ağzı yüzü " dedi bana.
Kendi hali ile bile dalga geçebilen kaç kişi kaldık ki? 
Söylediği her cümle kayıt edilesi biri o .
Ve bitirirken ünlü bir anneanne atasözü der ki; 
BAKTIĞIN YÜZÜ KİRLETME,
KİRLETTİĞİN YÜZE BAKMA... 
Güzel bir ömür ve hayırlı ölüm versin rabbim hepimize..
Sağlıkla kalın. 









1 yorum: