GEL KATIL BİZE :)

27 Nisan 2015 Pazartesi

EGEYE YOLCULUK.

Bazen minicik tatiller iyi geliyor.
23 nisan tatili nedeniyle bir çok kişi cuma da izin alıp 4 günlük bir tatil planladı.
Biz öğretmenler görevli olduğumuz için törende, cuma da okul olduğu için 4 günlük bir kaçamak yapamadık.
Ama iki gün de yeter dedik ve çıktık yola.
Yol boyunca açmış sapsarı çiçekler, yeşilin her tonunda kırlar bayırlar,saatlerce manzara resmi seyreder gibi yeşillikler içinde uzadı gitti yolumuz.

Seyahati çok severim.ucunda varılacak yer olmasa bile yolculuk beni mutlu eder.

Haftaların nasıl geçtiğini anlamadığım yoğunluktan sonra bu kısacık mola beni öyle mutlu etti ki...

Manisa, izmir molalarından sonra Tire son durağımızdı.
Sadece mangalda tire sandaviç yemek için bile gidebilirim o kadar yolu.
Hastasıyız...

Tire bursa gibi dağın eteğine kurulmuş ve tarihi olan bir şehir.
Keçeciliği Ve urgancılığı ile meşhur.benim keçe sevdam da işte taa oralardan geliyor.zamanında rumlara ev sahipliği yapmış olmasından dolayı mimaride etkisi hissediliyor.eski tire dağın eteğindeyken,sonradan ovaya doğru yayılmış.eski tire ve yeni tire diye anılıyor bölgeler.

Salı ve cuma günleri tirenin sebze pazarı.
Türkiyenin en büyük pazarının Tirede kurulduğunu biliyor muydunuz?

Bu fotoğrafların çekildiği yer DEREKAHVE.
Eski tire denilen bölgede bir derenin yatağının kenarında.
Yeşil ve mavi birbirine girmiş.gökyüzü görünmüyor neredeyse.güneş dalların arasından süzmeler halinde iniyor.
Kahvaltı, yemek çay kahve var ve isterseniz keşkek te var.oksijenin bolluğundan uykusu geliyor insanın.

Oldukça serin oluyor şehre göre.
Sıcak havalarda nefes almak için ideal bir yer.

Yıllardır Bursa'dayım ama ege havası bana hep iyi gelmiştir.şivelerinden tutun misafirperverliğine,eli açıklığı ve bozulmamış insani yönlerine gıpta ile baktığım insanlar var orada.
Sıcacık ve samimiler.işte bunu seviyorum.
Tarlasından topladıklarını,avludaki fırında yaptığı ekmeğini,zeytinyağını,salçasını koyuverir bagajına.seni eli boş göndermez.kavunu karpuzu dolduruverir bir çuvala..sanırım ileride bir ege köyünde yaşamak istiyorum.

Güneş bursaya bir türlü gelememişken, orada güneşle buluşmak beni sevindirdi.
Kasvetli bulutlu ve kapalı hava bana göre değil.
Ben ışığa ve güneşe aşığım.

Dönüş zamanı yaklaşınca, yine kendimizi tire tostçular sokağında bulduk.
Bursaya getirmek içinde paketler hazırlattık.

Mandıra kültürünün çok yoğun olduğu tirede bizim tercihimiz KIRIKKAYA VE ÖMÜR MANDIRA.
Giderseniz tulum peyniri, çamur peynir ve simit peyniri almalısınız.kese yoğurdunu bıçakla kes ye... O derece..

Alışverişimizi bitirip, anneannemle vedalaşıp yola koyulduk. Yollarda keçiler, kuzular...
Erguvanların yeşilin içinde patlayan görüntüsü...
Zihnimizdeki kışı bırakıp, bahar görüntüleriyle yeniledik.

Dönüşte akhisar Ramizde ve ceren turda mola verdik.

Susurlukta yine durup höşmerim aldık.SARGIN höşmerim tek geçerim.

Ve akşam 9 gibi evimdeydim.özlemiş bir yavru ve eş karşıladı beni. Birde cocker köpeğimiz var.onunlada hasret giderdik.
Akşam çayın yanında tire tostu vardı.
Tatlı ise pişmaniye ve höşmerim idi...
İki günlük mola beni mutlu etti, sakinleştirdi ve yeniledi.
Şimdi yeni haftaya hazırım.
Yeni hedefler ve kararlı adımlarla..
Güneş ve mutluluk sizinle olsun.
Mutlu haftalar.















1 yorum:

  1. Wuuu bu ne güzel bir enerji, ne güzel bir ambiyanstır böyle.
    Tek kelimeyle bayıldım.
    Bu arada çamur peynir kısmına takıldım. Daha önce hiç duymamıştım. Özelliği nedir acaba?
    Bana da beklerim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil