GEL KATIL BİZE :)

3 Eylül 2015 Perşembe

OY TOMBULUM...

Yine kendimle inat halindeyim. Eskiden 49 kilo olan ben, evlenince 55, doğuma giderken 75, sonra 58 aralığında seyrederken , geçe şubat ayında annemin " yüzün toparlanmış annecim, bak ne güzel olmuş " demesiyle gerçeklerle yüzleştim. 
Aman iki üç kilo nedir ki, bi hafta kısarım yediklerimden gider , umursamazlığı ile hayatıma devam ettim.
60 derken 61 oldum ve sın olarak 61,5 ile zirve yaptım.  
E tabi depresyon halleri bunlar benim için. 
Ama ne zaman diyet kelimesi duysam anında acıkan biriyim ben. Siyetisyen listeşeri ise inadımı kabartıyor. Karışmayın uleyn ne yiyeceğime, ben iradesiz miyim diye dayılanasım geliyor. 
Ama tabi bunlar bahane değil. Ne kadar doymuş olsam da, güzel bir sofra gördüm mü  çökerim.sunum beni cezbediyor. Tatlı kapasitesi zaten sınırsız.   
Diyorum ya psikolojik açım ben. 
 
Fotoğraflara bakıyorum, balık etlisen tombula terfi dönemim gelmiş sanki. Fren Elif hanııım Fren ... Desem de   Bi kulaktan girip öbüründen vınlıyor cümleler.
Amaaan dünyaya gelmişim bi kere ye dostum diye sırtımı sıvazlayasım var. 
E diğer yandan   Kendimi sevmiyorum böyle....
Bi orta yol bulmalı diyorum da , evde iştahı yerinde iki bey var. Biri dondurma alıp geliyor, biri film ayarlamış çekirdek çitleriz dedim diyor. Sabotaj çok.
Ben zaten sabote edilmeye razı. 


Şimdi bi karar alsam, iştahım açılır ki benim. Ne zaman dikkat etmelisin Elif desem kendime, brokoli bile istiyor canım.( hiç sevmem halbuki) nasıl karmaşık bir bilinçaltıysa artık. 


Şimdi 61,5 kiloluk bir insan olarak, 57-58 kilo olmanın mutluluğunu yaşamak, kendimi durdurabilmek, azimli ve istikrarlı olmak istiyorum diye yazarken bile aklımdan , (akşama tremisu mu yapsam?) diye geçiyor işte. Bu ne yaman çelişki. 
And içip yemin mi etsem acaba?  
Bi dur demezsem büyük beden mağazaları öğrenmem ve gardrobu yenilemem gerekecek. 
Evdeki diğer bireylerden de destek istiyorum.  Nutella almayın pls... Birde şu pazar kahvaltıları var tabii. Has tereyağlı, ballı kaymaklı, puf puf pideli.
Oda eşimin en büyük keyfi işte napçan? 
Ben en iyisi psikoloğa gidip şu duygusal açlığımı tedavi ettireyim. Sunumu güzel herşeyi yemek zorunda olmadığıma ikna olayım. 
Önerilerini deneyimlerini yada beyinde şartlanmanın kuralını çözmüş olan varsa yardımınızı bekliyorum. 
Şöyle bi 5 kilo verdirin bana nolur. Sevaptır ...

2 yorum:

  1. Ay ne guldum. Diyecegim tek sey kelin perçemi olsa....

    YanıtlaSil
  2. Kendinize haksızlık etmeyin bence. Öyle Tombul da görünmüyorsunuz. Ama siz de benim gibi iki uc kilo fazlalıkta kendinıze yakıştırmıyorsunuz. Hantal hissediyor insan kendini. Bi çözüm olursa beni de bilgilendirin lütfen. Bi Boğa Burcu olarak yeme içme nasıl kesilir bilmiyorum.

    YanıtlaSil