GEL KATIL BİZE :)

17 Eylül 2015 Perşembe

SÜTLÜ İNCİR TATLISI MI YAPSAK?


Bilenler vardır çerkes kızıyım ben. 
İncir tatlımız, kabak tatlımız meşhurdur. 
Babaannem sütlü incir yapardı fırında. Yemeye doyamazdık. Nur içinde yatsın. 
Üzerine süt döküldüğü için nar gibi kızarırdı. 
Dalından yedim yıllarca inciri. 
Köy çocuğuydum küçükken. 
Dut ağaçlarına, incir ağaçlarına tırmanan yaramaz bi kızdın der annem.

Bandırma, susurluk köylerinde akrabalarımıza gittiğimizde üç öğün incir yerdik. O günlerin kokusu geldi burnuma. 

Bir saat önce eşime incir alalım, çok seviyorum ben, mevsimi geçmeden doya doya yiyeyim derken, bir saat sonra incir kasasıyla geldi kapımıza. 
İncir ihracatı yapan bir dostumuz göndermiş. 
Ay ben bi sevin bi sevin.... 

Geçtim kasanın başına... Gözüme kestirdiklerimden başladım yemeye. 


İncir isteğim vakti saatine denk gelmiş heralde ki hemen gerçekleşti. 
Hepimizin dilekleri çabucak gerçek olsun inşallah. 




1 yorum:

  1. Egeliyiz. Tire'liyiz. İnciri severiz. İncire yemiş, ağacından yeni koparılmış incire lap deriz. Bizim oraların bir sözü vardır; lafa izinsiz karışan kimseye "Ağaçta lap yok sana laf yok" deriz.

    YanıtlaSil