GEL KATIL BİZE :)

22 Ocak 2016 Cuma

TATİL BAŞLASIN


Birinci dönem hep daha uzun gelir bana. 
Hem kışı, soğuğu, hemde uzunca bir tatilden sonra adaptasyon zorluğu. 
Birinci dönemi bitirdik mi gözüme dağ gibi görünmez ikinci dönem.marttan sonra , günler uzar, güneş hafiften ısıtmaya başlar, evden sabah çıkış saatlerim karanlık olmaz, daha bi verimli geçer benim için, kalorifer peteğine yapışık olmadan, sıcak ve güneşli günler. 
 Bugün karne günü, eskisi kadar önemi kalmadı tabi, e-okul her veriyi içerdiği için , öğrenci notunu biliyor, sadece basılı halini eline almak kalıyor. 

Biz öyle miydik? 
Karne günü heyecan içinde , acaba sözlü ile notum yükseldi mi? Öğretmen kanaat kullandı mı? Takdir-i kaçırdım mı diye hop hop hoplardık. 

Karne gününde okul çıkışı hemen dedemlere karne göstermeye giderdik. Dedem ziraat bankası hesap cüzdanının arasında, hiç katlanmamış gıcır gıcır para hazırlardı bize. Gidip bankadan yeni para istermiş bize vermek için. Birde fotoğrafçı çağırırdı eve, bizi kollarının altına alır (Abimle) , fotoğraf çektirirdi. 

Şimdi o eski adetler hala hüküm sürüyor mu bilmem, ama bende bıraktığı iz büyüktü. Önemsenmek, takdir görmek ve birilerinin kıymetlisi olduğunu bilmek , yüceltiyor, ısıtıyor, ve Mutlu ediyordu. 


Karne notlarını bir öğretmen olsam da çok önemsemiyorum, benim için akademik başarıdan çok , kişinin isteyerek yapması ve yaparken Mutlu olması demek iş deşiğiniz şey.
Doğru yönlendirme sayesinde, ilgili ve başarılı olduğu alan keşfedilirse, çok daha iyi desteklenirse, o konuda en iyi olmaya gayret edecektir çocuk. 
O zaman gelir kaynağı , geçim kapısı tamamen sevdiği bir uğraştan doğacaktır. 
Baskı, kıyaslama, sürekli uyarı, çocukları ancak soğutmaya sevk eder . Emek veren herkesin hedefi gerçek olsun. 
İyi tatiller...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder