GEL KATIL BİZE :)

20 Şubat 2016 Cumartesi

SENDE FARKINA VAR.


Hayatından memnun değilsen düşüncelerini değiştir demiş bilge insanlar. 
Her an , her durumda Mutlu ve enerjik olamayız tabi ki, ama mutsuzluktan beslenip, yakınarak yaşamak bizi bir arpa boyu ileriye taşımaz bı da açık bir gerçek.
Güçlü olmak için başkasının desteğine yada size vereceği güvene ihtiyacınız yok. Kendi bedeninizde mevcut bu alt yapı. 
Güç te, gayrette, sabırda var hücrelerimizde. Sadece keşfetmek bulup çıkarmak gerekiyor. 


Soruna odaklanmak , insanı aşağı çeken, yerle bir eden bir süreç. 
Oysaki olan olmuş, şimdi çözüme bakalım dediğinizde aslında bir çok çözüm yolu olduğunu göreceksiniz. 
Tabii önce inanmak gerek. 
İşte çözüm arayışına girdiğiniz anda değişiyor herşey . 
Bakış açınız umutlu, eylemleriniz gayretli oluyor. 

Bir çok sıkıntılı durumun sonucunda, ölüm, yakınlarını kaybetmek, travma kaza, boşanma, düşük,ölü doğum, kemoterapi, kanser tedavisi, ağır ameliyat sonrası, psikolojik tedavi gibi durumlarda bir çok ülke, kendi hastalarını bir hobi ile tanıştırır kursa yöneltiyor. Ve kurs bedeli sigorta tarafından karşılanıyor. 
Yani demek istediğim şu ki; bilimsel olarak ta , tıbbi olarak ta bir hobi ile uğraşmak, dertleri hafifletiyor ve normal yaşama dönüş için bir köprü oluyor. 

Hobilerimizin olması için mutlaka bir sebebe ihtiyacımız yok tabi. 
Sadece keyif aldığımız ve boş Zamanlarımıza renk kattığı için de yapıyoruz bu uğraşları . 
Tüketen bireyler olduğumuz kadar üretmeye odaklı olsak, daha Mutlu bir toplum oluruz bence. 

Çocukluğumdan bu yana öğretmeyi, öğrenmeyi seven, mücadeleci ruha sahip , hedeflere odaklanan biri oldum. 
Her başarının ardında yeni bir hedef belirdi sürekli hayatımda. 
Psiko Drama gibi yaşadım hayatı. Derdi de, mükafatıda sabırla ağırladım. 
Ve sonuçta öğrendim ki, 
Hayatta hiç bir olay, hiç bir insan tesadüfen çıkmıyordu karşımıza. Her şeyin bir sebebi vardı ve bir amacaa hiznet ediyordu . 
Bize bişey öğretiyor, doğruyu görmemizi sağlıyor, basamak oluyor, yada tecrübe kazandırıyordu . 
Zamanı dolduğunda yaşamımızdaki yeri son buluyor ve hayatmızdan çıkıyordu. Öğretileri Kazancı'mız oluyordu. Bizler bunu farkedemiyor, şikayet ediyor yada başımıza kötü bişey geldi sanıyorduk. Oysaki hepsi tek bir amaçla hizmet ediyordu. Farkındalığımıza ve gelişimimize. 

 
30 lu yaşlarım öğretilerle doluydu. Sanki kainatın sırrını ve işleyiş sistemini çözmüş gibiydim. 
Üzerine kitaplar okuyup, araştırıp, düşününce, ne kadar doğru bir uğraş seçmiş olduğumu ve bana kazandırdıklarını gördüm. 
Evet üretmek, uğraşmak iyi bişeydi ve ayakta kalmama destek sağlıyordu. 
Çok güzel insanlar ile kesişiyordu yollarım. 
Her biri yeni bişeyler ekliyordu bana 

Beklentilerimi minimize etmeyi, kendimi sevmeyi, içimdeki gücü ve ne istediğimi öğretmişti 30 ile 40 yaş arası. 
8-10 yıllık bir yolculuk vardı iç dünyama uzanan. 
Regresyon ve hipnoz ile kırılma noktalarımı keşfetmiş , onarmış ve ileriye bakmanın gereğini anlamıştım. 
Geçmiş , olumsuzluklar , eski yaralar, darbeler, çocukluğun travmaları gün yüzüne çıkmış, onarılmış, gereksizler atılıp, derli toplu hale getirilip düzene sokulmuş ve anı valizi derlenip toplanmıştı. 
Hata, yanlış dediğimiz şeyler ise yaşanması gerekenlerdi. Biz ne yaparsak yapalım yazılmış olan yaşanacaktı. Çünkü hepsi bir öğreti barındırıyordu. 
Şimdi farkındayım , kendimin, değerimin, istediklerimin, kesinlikle istemediklerimin... 
Hayatın , mücadelenin, iyi ve kötü ile basıl sınandığımızın... 
Ve düşüncelerimiz doğrultusunda hayatımızın şekillendiğinin farkındayım. 
O yüzden arınmaya, sadeleşmeye, iç dünyamda yaşamaya, hırs ego ve nefsin oyunlarından uzak olmaya, iyiliğe meğil etmeye yönelmeyi seçiyorum uzun zamandır. 
Tüm beklentim kendimden. 
Mutlu etmekten Mutlu oluyorum.
Gülümseyen bir yüz olarak hatırlanmak, 
İnsanlarda iyi izler bırakmak istiyorum. 
Hayatımın amaçları net. 
Geriye kaç nefes kaldığını bilmeden yaşadığımız şu dünyada , adlında insanların tek ihtiyacının sevgi, şevkat ve merhamet olduğunu düşünüyorum. 
Bir öğretmen olarak , çocuklara öğrettiğim ders dışında daha önemli olanın, saygı , iyilik, doğruluk ve iyi insani meziyetler olduğunu aktarmak istiyorum. Onlara şevkatle yaklaşıp, önemli olduklarını hissettirmeye çalışıyorum. 
Elimin değdiği kim varsa etrafımda, söz ile, göz ile yazarak yada anlatarak ulaştığım kim varsa , kıymetli olduklarını hissettirmek ve gönlümün yettiğince sevmek istiyorum. 
İhtiyaç duyduklarında Ben varım ve yanındayım diyebilmek,yapıcı ve çare olabilmek istiyorum.
Çünkü tarifi mümkün olmayan sıcacık bir sevgi taşıyorum içimde. 
Paylaştıkça artan, Mutlu duygularımı hissettirmek istiyorum. 
Çünkü hepimizin bunlara ihtiyacı var. 
İnsan olmak bunu gerektirir. 
İçinizi ısıtan, huzur veren insanlarınız bol olsun. 







2 yorum:

  1. Çok güzel olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ne çok güzelliklerle dolusunuz elif hanım..yaptığınız işler güzel,siz güzel,düşünceleriniz güzel..çok şükür nette sizinle karşılaştım.yazılarınız insanı bi kendine getiriyor moral veriyor.her daim takipteyim..

    YanıtlaSil