GEL KATIL BİZE :)

6 Ekim 2016 Perşembe

MİNİ PORTFÖY ÇANTA YAPIMI

Günaydın...
Benim için haftanın son iş günü perşembe...
Cuma günü tamamen kendime ait.bu yıl ders saatim oldukça az.bu yüzden atölyede geçirdiğim zaman daha çok. 
Buda demek oluyor ki daha güzel üretim, daha bol hayal kurma saati..

Ben uzun süren sabır isteyen işleri de seviyorum. Ama bazen tezcanlılığım tutuyor biran önce biten el işleri yapmak istiyorum. 
Fotoğraftaki motif bizim milli motifimiz diyebiliriz.
Adı: Hanım dilendi Bey beğendi

İsmi ile ne ilgisi var derseniz , eskiden hanımlar komşularında kalan ,artan ipleri toplar, minik minik yumakları değerlendirir ve bu motiften battaniye örerlermiş... bu kısım hanım dilendi kısmı.
Bitirince de bi onay bi takdir cümlesi duymak için, BEĞENDİN Mİ BEY? diye sorarlarmış.
İşte hikayesi böyle. Yıllar yılı süregelen bu motif son 5_6 yıldır yine çok moda oldu.

Battaniyeden hırkaya, yastık, kırlent, panço,puf gibi aklınıza gelebilecek bir çok ürüne dönüşüyor. 
Tabi onlar için çok motif gerekiyor .100 adedin üzerinde motif örmek bana göre değil derseniz işte size 4 motiften oluşan minik bir portföy çanta...

●Aynı ebatta ve ayı renklerde 4 adet motif ördüm. 
●Sonra ikisini birleştirdim 
●Sonra diğer ikisini birleştirdim.
●Biri ön diğeri arka yüzeyi oluşturdu. 
●Üç kenarını birleşecek şekilde sık iğne ile ördüm. 
●Fermuar takacağım kısmın kenarını da birleştirmeden yine iki sıra sık iğne geçtim. 
 ●Dış kısmı tamamlanmış oldu.
●Daha sonra ebatlarını ölçüp içine sığacak gibi ,rengi uygun bir  kumaştan astar kesip diktim.
●Astarı monte etmeden önce örgü ile Kumaş arasına fermuarı yerleştirip teğelledim.
●makinede diyince çok estetik olmadığını tecrübe ettiğimden bu kez elde iğne ardı dikiş ile tutturdum. 



Şimdi ucuna irice bir püskül yapıyorum. 

İsterseniz tek başına çanta olarak kullanabileceğiniz, isterseniz çantanızda içinde bir düzenleyici olarak kullanabileceğiniz bir çanta oldu. 
Boş zamanlarınızda bunlardan örerek, sevdiklerinize hediye etmek için kullanabilirsiniz.
Sıcacık renklerle kalın. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder