GEL KATIL BİZE :)

5 Ekim 2016 Çarşamba

MUTLULUĞUN SIRRI





Öyle çok uzaklarda aramadım hiç.  En yakınımda, içimde bi yerlerde benimle olduğunu biliyordum hep.
Mesela umudunu kaybetme duygusunu yaşamıyorum enteresan. Belki bünyem bunu kabul etmiyor, savaşıyor. 
Birde en büyük öğretim şu oldu sanırım: SEV.....



Yaptığın herşeyi sev diyor içimde bi güç. Çünkü insana sevdiği şeyleri yapmak zor gelmez, yük etmez, sorun haline asla gelmez. 
İşe gitmek zor geliyorsa işini sev, öğrencilerin yarattığı sıkıntılardan bunalıyorsan öğrenciyi sev, ev işi zor geliyorsa evini sev.
Çünkü seve seve yaparım diyebilmek için sevmek şart.


Her sabah gün ağarmadan kalkmak çok sevilesi olmayabilir bir çok kişi için.  Ama erken kalktığımda upuzun bir gün beni bekliyor. 
Bazen uykuda geçen zamana acıyorum. Hayat dediğim zaman diliminin bana ne kadar tanımladığını bilmeden yaşadığım şu dünyada, hayatıma ne kadar duygu, ne kadar mutluluk katabilirsem  o kadar kardayım. 
Benim fikrim bu yönde. 
İşte bu yüzden, tat aldığım, haz duyduğum ne varsa zaman ayırmaya, yaptığım her işi severek yapmaya çalışıyorum. Yıllar sonra geriye dönüp bakma şansım olursa, dolu dolu yaşadım diyebilmek ,yaş geçmeden, heves bitmeden hayallerimi gerçekleştirmek istiyorum.


Öylesine yapmıyorum hiç birşeyı. 
Elimden gelenin en iyisini yapmaya gayret ederek , her defasında bi tık daha iyi olması için çaba sarf ederek yapıyorum. 
Yaptığım işin önce benim içime sinmesine dikkat ediyorum.


Mutlu olmak için, bir renk tonu, uçan bi kuş, bir çocuğun gözündeki ışıltı, minicik bi kedi, köpek, sürgün veren bi çiçek, bi kek kokusu bile yetiyor insan isterse.
Biliyorum, sevildiğimi, korunduğumu , kötü insanlardan esirgendiğime inanıyorum. Tevekkül etmek beni rahat ve huzurlu kılıyor. 
Bırakıyorum ve geldiği gibi yaşıyorum sadece.



Bu süreçte İYİLİĞİ SEÇİYORUM diyorum kendime.kötü olabilirim, kin duyabilirim, zarar verebilirim, canını acıtabilirim, kırabilirim....
Yapmıyorum....
Önümdeki her seçenekte iyi ve doğru olanı bulmaya kendimce gayret ediyorum.



İnsanlarda bıraktığım izleri önemsiyorum. 
İyi ve güzel duygularla hatırlanmayı tercih ediyorum.
Özellikle öğrencilerimde mutlu ve pozitif bir dokunuşum olsun istiyorum hayatlarına. 


Her bireyin üst sınırda başarılı olmasını beklemiyorum ve öğrencilerime iyi izler bırakmanın önemini, duygularını ve motivasyonu yüksek tutmanın hayatlarına etkisini öğretmeye çalışıyorum. 



En güzel pusulam ruhum, kalbim, duygularım. 
Dibe vursam da , tavana çıksa da  motivasyonum, kendi kendimi toparlayıp  optimal sınırlara dönmeyi başarmaya çalışıyorum. 


Bir çok kişiye göre, aşırı mutlu, çok enerjik olduğumu söyleyenler oluyor.ama durağan hayat bana göre değil.  Mutlu etmekten besleniyorum.
Derin bir içsel yolculuğun içindeyim. 
Sükunetlı, huzurlu ve anlamlı...


İşte bu süreçte yalnızlık, yalnız kalırken üretmek bana en iyi gelen şey. 


İçimde susmayan bir hikaye, bitmeyen bir film var... günün her anında harika bir melodi eşlik ediyor bana.



Galiba yaşamı ve farkındalığı çok sevdim.



Asla sıkılmıyorum.  Hep yapacak bişeyler var aklımda.  Hep bi amac hep yeni bi hedef beliriyor ufukta.


Sözün özü kendi dünyamın içinde çok farklı bir ben var...
Bu içimdeki gücü, ışığı çok sorguladım. Sönmeyen bir mum, güçlü bir ışık olarak tarif edebildiğim, bazen kulağıma fısıldayan bir sese dönüşen, sakinleştiren, telkin eden biri var içimde. 
Hipnoz deneyimimde, bunun allah inancı, tevekkül ve tek dayanak olarak Yaradana sığınma olduğu ortaya çıktı.  
Küçük yaşlardan itibaren yalnız kalmanın, çalışan anne babanın çocuğu olmanın, her sorunu kendi başına çözme mecburiyetinin, o dönemlerde eksiklik olduğu, ama zaman içinde tüm bunların donanıma dönüştüğünü söyledi hipnoz uzmanı. 
Şimdi büyüdüm, her geçen gün farkındalığım daha da artıyor. Enerjimi düşüren, bakışını sevmediğim, negatif etkisini üzerimde hissettiğim her insan ve ortamdan uzaklaşıyorum. 
Doğru yolu secmek kadar  , kendini korumak ta önemli. 
İşte benim hayatımda mutluluğun sırrı bu... 
Çevremde elimin uzandığı herkesı tebessüm ettirmek, kendi dünyamı korumak, örnek olmak, çalışmak ve mümkün olduğu kadar çok sevmek...

Derin ve yoğun yaşamak zaman zaman yıpratıcı olsa da , bir çok yüzeysel yaşanıp tükenmiş hayattan daha şanslıyım diyebiliyorum.
Elimde olsa tek ihtiyacı sevgi olan herkesi sarıp sarmalardım. 
Sev bak, sana da iyi gelecek...
Ama önce kendinden başla.... 


3 yorum:

  1. Enerjinize hayranım bende :) Burada sizinle olmak mutluluk veriyor. Hedefi olmalı insanın. Hedeftir başarıya götüren şey. Sağlıcakla kalın. Çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ne çok isterdim şöyle bir hobi edinmeyi.. ilerde vakit bulursam ben de kursuna gidip öğrenicem inş , elinize sağlık :)

    YanıtlaSil